Cor de Tinta

Coneixes algún altre llibre que parli del poder de la lectura?


Qui són realment Dit de Pols, Capricorn o Llengua Màgica?
La Maggie ho acabarà endevinant per les respostes que trobarà en un vell poble de les muntanyes de Ligúria...i també en un llibre.

Quan Mo, el pare de Maggie, saluda un estrany visitant que apareix a casa seva, la nena sent que aquella persona emana un perill, potser una amenaça contra el seu pare... i llavors fugen al sud, a la casa de tieta Elinor, propietària d'una de les més fascinants biblioteques que es puguin imaginar.

Maggie descobrirà que els forasters que misteriosment apareixen i desapareixen, como aquell visitant nocturn, anomenen el seu pare Llengua Màgica, ja que té el do de donar vida als personatges dels llibres quan llegeix en veu alta.


Cornelia Funke

51 comentaris:

  1. Maria M.7/2/17 18:35

    m`he començat el llibre i es molt guai,he vist la peli i el principi dona molta més info el llibre que la peli

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria, que ràpida.
      Jo també he vist la pel.lícula, no sé si us ho he dit, i tens raó, el llibre dóna molta més informació, diu qui és i com és el pare. Tot i que potser sembli una mica llarg, a mi m'agrada més, curiosament, sembla més veritat el llibre que la pel.lícula, per a mi. I per a tu?
      Bona nit

      Elimina
  2. Maria M.8/2/17 6:57

    també.
    perque quan entra a la casa de la tia,en la descripcio del llibre sembla més de l' estil d'ella en canvi a la peli ent directament a la casa sense pasar per el pssedis d'arbres

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si ja has avançat una mica en el llibre, què en penses de la tia? Tu tens alguna tieta que sigui una mica especial?
      Un petó

      Elimina
    2. Maria M.9/2/17 7:51

      No en tinc cap

      Elimina
    3. Vaja, quina llàstima, les tietes són persones molt interessants, però segur que coneixes alguna persona especial, que col.leccioni alguna cosa tal com la tieta col.lecciona llibres.
      Fins aviat.

      Elimina
  3. Maria M.9/2/17 17:29

    He arribat a la part on la tia diu a la Meggie que no pot fer llum amb l'espelma i m'ha recordat al pare de la Meggie perque li diu lo mateix

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola altra vegada Maria. I tu per què creus que ho diuen això?
      Petonets

      Elimina
    2. Maria M.9/2/17 20:33

      no ho se

      Elimina
    3. Ei Maria. Jo tampoc ho sé del cert, però vaig pensar que potser és que les espelmes són perilloses aprop del llibres, es podrien cremar.
      Bona nit.

      Elimina
  4. Si, potser si.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Maria. Doncs per si de cas, no llegeixis a la llum d'una espelma.

      Elimina
  5. Anna,tu saps que li passa de dit de pols perque no surt durant un bon rato del llibre

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Maria, sí que ho sé. No et preocupis, ja tornarà a sortir, però no et puc dir més per a no treure-li emoció.
      Una abraçada

      Elimina
    2. d'acord

      Elimina
    3. Ja m'avisaràs quan el tornis a trobar.
      Un petó

      Elimina
  6. Hola Anna, et volia dir que quan vaig començar el llibre no hi estava tant enganxada com ara, ara estic mes enganxada perque he vist la peli. Si que es veritat que la peli dona menys imformació que el llibre.Trobo que el llibre és mes detellista, es a dir que les diferents escenes tenen mes carecteristiques com per exemple quan la Meggie entra a la casa.En el llibre explica que ella pensaba que el camí no sacabaria mai, en canvi a la peli entra directament a la casa, no passa per cap camí.
    A mi magraden moolt poc les histories de fantasia..Pero questa m'esta agradant molt.
    Una pregunta...a tu tagraden les histories de fantasia???

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Chloé.
      És cert, en el llibre hi ha més detalls i al mateix temps, et deixa imaginar més les coses.
      I sí, a mi m'agraden bastant les històries de fantasia, però per a què m'agradin ha de ser una fantasia que pugui somniar que és real, que en el món dels somnis pot passar el que explica la història.
      Un petó

      Elimina
  7. Hola Anna, avui a les amigues que tambe sestan llegint Cor de Tinta els hi he dit que jo a la nit no el llegeixo per que a la nit tinc la ment descansada,es a dir que no magrada llegir coses coomplexes.
    Que hi penses tu? Tagrada llegir llibres complexes a la nit??

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Chloé.
      De fet, depèn del cansada que estigui, hi ha dies que prefereixo llegir llibres més senzills, i en canvi d'altres m'agrada entrar en històries complicades. Però tinc el costum de llegir cada nit abans d'anar a dormir, m'agrada llegir una estona dins el llit.
      Cadascú ha de trobar el seu moment per a llegir, penso jo.

      Elimina
  8. Hola estic començant a llegir cor de tinta i la veritat, que el principi es brutal.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit.
      A tu et passa, que segoons quins records et queden gravats també amb el temps que feia?
      A mi sí.
      Un petó

      Elimina
    2. Si que em passa, però no m'hi havia parat a pensar mai, però llavors hi ha altres records dels que no t'enrecordes gens.

      Elimina
  9. Hola jo ja he començat el llibre es fantástica i crec que el llibre es mes divertit que la película diu coses mes interesants i te un vocabulari molt ric.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola J.
      Estic d'acord amb tu. De vegades es fan pel.lícules molt bones, però en aquest cas, crec que el llibre supera molt la peli.
      Què et sembla el poder que té el pare?
      Fins aviat

      Elimina
  10. Aquest llibre es fantasic!! (i molt enganxos)..

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit Ada.
      Tu quan llegeixes, t'imagines que estàs dins el llibre?
      Un petó

      Elimina
    2. Hola Anna, a la pregunta jo si m'imagno que estic al llibre. I tu?

      Elimina
    3. Bon dia Ada.
      Jo també, i de vegades quasi m'enfado amb algun personatge perquè em sembla que jo hagués fet les coses d'una altra manera.
      Fins aviat

      Elimina
  11. Em sembla divertit i perillos a l'hora.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei JPO
      A mi també em sembla divertit i perillós, però m'agradaria tenir-lo. T'imagines quan vingués a explicar-vos llibres?
      Una abraçada

      Elimina
  12. Estic a la página 300 i de moment casi cap part del llibre no s'assembla a la película.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola M
      Vols dir que no t'equivoques de pel.lícula? L ahistòria és la mateixa, encara que tens raó, hi ha moltes diferències.
      T'ha agradat el llibre?
      Un petó

      Elimina
  13. Hola Anna no m'ho imagino pero seria divertit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit J.
      La veritat és que si em passés això no sé si m'atreviria a anar a explicar llibres a les escoles.
      Fins aviat

      Elimina
  14. Ja m'he acabat el libre la veritat es que es un libre mplt guai

    ResponElimina
    Respostes
    1. Què és el que millor recordes del llibre M?
      A mi em va impressionar molt dit de pols, trobo que és un personatge molt complex.
      Fins aviat

      Elimina
  15. Hola Anna al principi em va costar una mica entendre el principi del llibre, però després de llegir-ho unes quantes vegades veig que és un llibre molt divertit i ineressannt, i ara no puc parar de llegir!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs felicitats per l'esforç N.
      Penso que amb tota la fantasia que té el llibre, hi ha una cosa que és veritat. Quan llegim, els personatges entren a viure dins nostre i ens fan pensar coses noves i diferents de vegades.
      Una abraçada

      Elimina
  16. M. F. R.5/3/17 17:02

    Cor de tinta és un llibre molt interessant, però alhora fantasiós.
    Sé que per aquesta edat, són llibres fàcils de llegir i d'assimilar, però a mi, particularment, m'agraden més els de històries de veritat, els que estàn basats en històries reals o s'assemblin perquè m'imagino l'escena més real.
    De tota manera, crec que llegir és molt important sigui el que sigui.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola M.
      M'agrada la reflexió que fas, però penso que precisament cor de tinta no és un llibre fàcil. Dins de tota la fantasia si amaga molta realitat: L'amor de fills i pares, el que ens fa viure qualsevol lectura, les ganes i la força de superar problemes i perills.
      Un petó

      Elimina
  17. sí, sí...és cert. No m'ho havia plantejat desde aquest punt de vista.
    Gràcies

    ResponElimina
  18. Hola Anna cada cop que començo una pàgina nova del llibre em quedo amb intriga i no puc parar de llegir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ah J. Quan a mi em passa això, soc feliç, tot i que quan s'acaba el llibre em fa una mica de pena i en busco un altre del mateix autor.
      Un petó

      Elimina
  19. Hola Anna!! Fa uns dies que he acabat Cor de Tinta, la meva opinió personal és que ha sigut molt maco amb un lèxic molt bo i és una historia molt divertida.
    Vaig veure la pel·lícula i és molt diferent!! Fins i tot el final!! Tu has vist la pel·lícula?? Però la meva opinió es que és molt millor el llibre perquè amb tots els detalls que té es fa molt més intrigant que a la pel·lícula.
    Per finalitzar et dic que he començat un altre llibre però no es tan interessant com aquest.
    Molts petons!!! A.L.S.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que he vist la pel.lícula A, i em passa el mateix, trobo que és molt millor el llibre. De fet, la pel.lícula no em va agradar.
      Una abraçada

      Elimina
  20. Hola Anna, el llibre és molt intrigant i interessant. Té un lèxic molt ric i preciós. M'ha cridat molt l'atenció que al començament de cada capítol nou hi ha un text d'un altre llibre. Vaig una mica endarrerida, però me'l penso llegit tot!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola A.
      Suposo que aquesta entrada és perquè com que és un llibre que parla de llibres, n'ensenya més per si t'agafa curiositat.
      Fins aviat

      Elimina
  21. Hola Anna,el llibre de cor de tinta m'agradat molt.
    FINS ABIAT ANNA :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Meaek
      Tu creus que el títol està ben trobat, o li haguessis posat un altre títol?
      Un petó

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.